×

Zdravé opalování


Estetika, plastická chirurgie / Ženy / Celé tělo

Termín „zdravé opalování“ je z pohledu dermatologa chybný, žádné zdravé opalování neexistuje. Pro doplňování vitamínu D postačí slunění při běžném přecházení během dne, není nutné se cíleně na delší dobu slunci vystavovat a opalovat se. Kůže si pamatuje vše, dávky UV záření (ale i modrého světla) se sčítají za celý život a v závislosti na genetické výbavě jedince vedou k rozvoji známek stárnutí.

Je pravda, že pobyt na slunci např. u moře či jinde v přírodě přináší v kontrastu k běžnému pracovnímu režimu tolik potřebnou relaxaci a změnu, pozitiva jsou tedy vždy spíše spojená s relaxací v určitém venkovním  prostředí obecně. Pokud někdo chce pobývat na slunci více než je nutné, je zásadní uvážit vhodnou ochranu kůže před UV zářením a dalšími vlivy (např. vítr, mořská voda apod.).

 

  • Podle typu kůže a podle místa pobytu volte přípravy s ochrannými faktory proti UV záření. Světlejší typy SPF 50, typy dobře tolerující pobyt na slunci SPF 20-30.

 

  • Volte přípravky, které jsou založeny na minerálním faktoru. Ty zůstávají na kůži a chrání ji, chemické faktory se vstřebávají do kůže a jejich vliv na živou tkáň není v plné míře prozkoumán.

 

  • Poprvé aplikujte přípravek cca 30 minut před pobytem na slunci a během dne pak znovu, doporučuje se až 4x denně (s ohledem na teplotu, pocení, koupání...).

 

  • Přípravek aplikujte i na ušní boltce, nos, krk a dekolt, ideální je na rty použít tyčinku s ochranným faktorem.

 

Mám zájem